Jul, nyår och lite kön och sånt däringa

Nuuuu! Är det dags att uppdatera igen! 
Julen och ledigheten var toppen! 
Julafton spenderades ju hemma hos oss i år. Nattis blev supernöjd över sina julklappar! Favoriten var väl blinkskorna som stod överst på önskelistan. 

Dagen efter begav vi oss till Norge, där vi firade jul med Kristians pappa sida av släkten. Alltid lika trevligt! 
Och väl hemma (ja, även hos Kristians föräldrar känns det som hemma) så var det ännu mera julklappsutdelning. Fick massa fint allihopa! 
Resten av Norgevistelsen bestod av kalas för Thor Odin som fyllde 1 år, träffa våra fina vänner, umgås med de i familjen, Oslovisit med skridskoåkning, shopping och massaaa mys! Även tv-köp, som tro det eller ej är sjukt mycket billigare i Norge än Sverige. Gav halva priset för den i Norge än vad man hade fått ge på REA i Sverige för samma modell.. 

Åkte hem till Sverige igen på söndagen, och dagen innan det hade jag hittat en superfin vagn på blocket. Har ju fastnat för Emmaljunga mondial, men tvekat lite då det är en av de större modellerna och tar lite plats i bilen och så. Men vi bestämde oss iallafall för att åka och titta på den utanför Borås då vi ändå skulle förbi Borås. Och det var kärlek vid första ögonkastet. Den var ÄNNU finare i verkligheten, såg inte ens använd ut förutom att man såg på hjulen att de hade rullat utomhus. Men det var liksom inte mycket att tveka på längre, skit i plats liksom. Den skulle vi bara ha. Så i en redan fullpackad bil, klämde vi in en barnvagn också... Finns det hjärterum, finns det stjärterum... 

Var riktigt skönt att komma hem till vår säng måste jag erkänna. Då denna pregzilla numera har börjat bre ut sig i sängen och även väldigt gärna sover med en lång korvkudde som stöd för magen och benen, så var Kristians gamla 1.20 säng i Norge inte big enough för alla tre.. Så fick snällt och vänligt offra en vecka ytan korven, tror Kristian hade blivit lite sur om jag bad honom sova på golvet istället för korven.. Hahahah! 

Nyår spenderades även den hemma hos oss i Askebo. Två syskon med familjer kom hit för att fira in det nya året med oss. Dock utan Nattis, kör ju varannat år med nyår, midsommar & jul. 
Kvällen bestod iallafall av trerätters, skitfint alltihop! Sällskapsspel och massa tjöt. Åkte in till Gvd för att kolla på raketerna då vi inte ville smälla själva här ute med tanke på alla djur.
Men herrejävlar alltså. Småpojkar som säkert var för unga för att handla redbull kom med en stor jäkla påse med smällare och skit. Gav inte en piss i havet för att vi stod där med tre barn en meter ifrån. Så därifrån försvann vi snabbare än rackan! Inte konstigt det händer så mycket olyckor på nyår.. 

Förra veckan började vi jobba igen båda två. Och på torsdagen var det dags för det efterlängtade ultraljudet!!! 
Det var såååå häftigt! I takt med hur jag kände bebis böka runt där inne, såg jag hur det dansades tango samtidigt på skärmen. 
Efter att allt hade kollats ordentligt och vi hade fått veta att allt såg bra ut, så frågade hon om vi undrade över något annat. 
Och ja.. Vi ville ju ta reda på kön! Det har vi ju gått och väntat på att få veta så att man äntligen kan börja handla lite roligare saker.
 När hon mätte bebisens lår och så, så sprattlades det massor med benen. Och jag tycktes mig se en snopp varje gång benen sträcktes ut. Det är ju liksom vitt det som är "hud" eller vad man säger. Och där stod något vitt rätt ut varje gång benen sträcktes ut. 
Så när vi ställde frågan om kön, så gick hon direkt dit för att visa snoppen. Hon sa även att hon hade sett det flera gånger under undersökningen. Både jag & Kristian började lipa! En frisk liten pojk kommer till oss i maj. Sååå kul att få en av varje! 
Tvingade direkt med Kristian ner till centrum för att handla lite kläder till lillebror. Åååhhh, nu kan jag äntligen säga han eller lillebror. Även om vi båda är ganska överrens om vad lille herren ska heta, så vill jag inte gå ut med det förrän vi har bestämt oss 100%. 

Nu skulle vi bara vara hyfsat tysta om det tills Nattis kom hem. Vilket hon gjorde igårkväll.
Jag hämtade henne i Smålandsstenar och hon sa hela vägen hem att hon var säker på att det var en lillebror.
Väl hemma, så fick hon smälla en stor ballong som skulle avslöja könet för henne.
Ut flög massa blå konfetti och Nattis utbrister "JAG VISSTE DET!!" Med världens största leende på läpparna! 

Detta ska bli sååååå kul! Och jag vill bara börja handla och få iordning allt, NU! Helst igår. Hahaha. Sånt tålamod har jag! 

Naaee, nu ska här plockas lite innan babe kommer hem från jobbet. Slänger in en bildbomb senare. Harrreeegötthaj!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

camillalorentzon

' när tankar blir till ord. '

RSS 2.0