Juljuljul

Yallurrr! 


Herregud vad tiden går fort. 

Har hunnit med en Nattisvecka, som innehöll både en sjuk liten plutta i två dagar, luciauppträdande, jul på Liseberg, bus & smörgåstårta i Oskarström. 


Jag är för tillfället inne på natt 2/4 för denna veckan. De andra två nätterna har jag dock inte förrän fredag och lördag. Sedan har jag ledigt resten av året, gyttans! 

Har haft sån "känns som om att jag ska bli sjuk" känsla i kroppen i några dagar nu. Täppt näsa, huvudvärk, nyser. Men bara i små omgångar, sedan försvinner det. Så vet liksom inte vad som är på gång, är det graviditetens fel? Ska jag bli förkyld så sätt då igång förfan så jag hinner piggna till till julen. Bäst är ju dock om det håller sig borta helt, hade ju varit oerhört bussigt! 


För övrigt så är jag alltså i vecka 18 nu. Eller 17+5 för att vara exakt. Snart halvvägs!! 

Och i förgår kände jag bebis röra sig där inne för första gången tydligt! Kändes  supertydligt inne i magen, men kunde inte känna det utanpå. Längtar ihjäl mig tills sparkarna börjar och att man kan se på utsidan hur bebis bökar runt där inne. 

Hoppas inte det dröjer lika länge som med Nattis, för där kände jag inte första riktiga sparken förrän i vecka 23-24. 

Men känns som att bebis ligger längre fram denna gången, känner liksom "boet" jättetydligt vissa gånger. Som idag, då flyttade det sig den mitten till vänstersidan. Så att det var stenhårt på vänstersida och mjukare på höger. Kuuult da! 


Längtar även till julen och allt julemys och vad det innebär. Får Nattis på söndag, så då blir det uppersittarkväll hos systeryster i Gvd. Julafton spenderas hos oss med mina päron och lillebror. Sedan blir det en Norgeturné också såklart! Där ska vi försöka hinna träffa de flesta och även klämma in lite julmarknad i Oslo och skridskoåkning. Har ju köpt mig ett par nya skridskor då va. Och lillfisen får ett par i julklapp vet jag. Så det är klart att de måste invigas! 


Kör väl en bildbomb till här efter då på förra veckan. 

Haaare’ gött haj!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

camillalorentzon

' när tankar blir till ord. '

RSS 2.0