Energi ..

Jaha ni! Vart ska jag börja? 
Vi börjar väl med det största först:
Chelsea har fått ett nytt hjärta!! Det är ett tag sedan, och fick för någon vecka sedan (ungefär) börja dela med oss av denna underbara nyhet. Den förmiddagen när smset kom ifrån Therese om att de har ett hjärta till Chelsea och att hon skulle opereras bara ett par timmar senare så släppte ALL min oro. I samma sekund så visste jag att allt kommer ordna sig, det finns INGET som kan stoppa henne nu. Hon har återhämtat sig fruktansvärt bra! 
Biopsier visar inga tecken på avstötning, hon har börjat äta (!!!) - ni som har följt Chelseas resa vet om att hon tidigare har behövts sondmatas då hon inte har ätit alls mycket själv. Igår fick hon även ta ut sonden (!) Jag tror inte ni förstår hur ruskigt bra och fort allt detta går. Det är galet! En dröm som har blivit sann. Inom en väldigt snar framtid så kommer de få komma HEM tillsammans som en familj - för första gången på över 9 månader. Jag längtar ihjäl mig! Åh vad vi ska träffas och ta igen en massa förlorad tid. (Så klart under förutsättningarna att Chelsea mår bra, vi är friska & det är fint väder ute) Men åh åh åh! Detta har faktiskt varit en stor vändpunkt i mitt mående. Jag blir gladare för varje dag som går. Den största oron och tyngden är nu som bortblåst ifrån mig. Det andra som har hänt har jag inte ens tid att tänka på längre. (Vet dock inte om det är bra eller dåligt..) 
Meeen, åh vad jag är lycklig över att hennes nya hjärta hann komma i tid. 
Världens starkaste Chelsea! Heja!! <3


De tre senaste veckorna har jag varit "ledig" (inte satt upp mig för jobb) 
Började måndagen för tre veckor sedan. Var mitt uppe i att möblera om/rensa och organisera hela klädkammaren när Therese ringde och frågade om jag kunde tänka mig att ha Jack pga vattkoppor som gick nere på sjukhuset. Så Jack fick inte träffa Chelsea förrän igår. - Självklart! Några timmar senare var de här. Therese stannade och käkade middag innan hon begav sig igen. 
Lille Jack är sååå underbar! Verkligen en liten mysunge. <3 
Nattis gick in i storasysterrollen direkt och var faktiskt förvånansvärt duktig på att dela med sig av sin mamma som hon annars är van vid att ha helt för sig själv. Hon kommer bli en utmärkt storasyster om jag någon dag skulle få en lillasyster eller lillebror till henne. <3
Dagarna gick fort förbi och på lördagen fick jag lämna ifrån mig honom. Buh! Haha, men hans farmor och farfar ville så gärna ha honom också. Så så fick det bli. 
Passade Oliver & Noomi från lördag-söndag. Blev lekplats, fika med Padde, pizza med Gullan, bus i badkaret och slutligen lördagsgodis och mellomys innan de slocknade. De sov i soffan alla tre. Sötnötterna! 
På söndagen hann jag mysa själv med Nattis lite innan hon skulle till sin pappa. <3 
På kvällen där blev det plugg för min del. 
Förra tisdagen kom Pontus, Carro & Ellie hit. Pontus har ju fått jobb och Carro var lite orolig över att vara själv med Ellie de första dagarna så det är klart jag ställde upp som sällskap och hjälp! <3 
Jag byggde även naglar på mig själv för första gången på nästan ett år. Hade glömt hur kul det var att göra de fina. Inte lika kul med allt pillande innan dock.. Haha. Blev svarta naglar med massa glitter på.
Jag & Carro fick en massa gjort under onsdagen. Sedan kom Nattis och Nova eftersom de skulle på gympa vid fem och Nattis skulle sova här hemma över natten. Nattis slutade ju på dansen eftersom hon absolut inte ville gå dit mer. Så bestämde oss för att prova gympan istället. Först vägrade hon byta om för hon ville inte vara med. Så vi gick in och satte oss för att titta på Nova iallafall. Efter en stund så ville Nattis vara med och sprang och bytte om. Efter ca. 10 minuter fick jag till och med gå ut och sätta mig. Hon var supernöjd och glad när gympan var slut, ville absolut fortsätta gå sa hon.
På torsdagen cyklade jag och Nattis ner till tandläkaren vid tio. Hon fick beröm av tandläkaren för hennes fina tänder och hon var superduktig och inte rädd alls. Skönt att hon inte har fått tandläkarskräck efter sin mamma. 
När vi kom hem igen så gjorde vi oss redo för att åka till Ullared med Carro & Ellie. Gick bättre än förväntat och både jag & Nattis hittade en massor. 
Nattis sålde ju allt sitt duplo för ett tag sedan för att hon ville köpa smålego istället. Köpte en "fejk"variant. Megablocks heter det, men ser precis ut som vanligt lego och passar ihop med det också. Sjukt mycket billigare! Hon fick 6 stora paket med Barbielego för 600:- hade inte ens fått en tredjedel av det hon köpte av äkta lego för det priset. 
Jag hittade vårjackor till både mig och Nattis. En skinnjacka och en vanlig till mig och en vind och vattenavvisande till Nattis. Köpte även lite grejer till hemmet och kläder till Nattis. 
Efter Ullared var det dags att lämna Nattis hos Robbin & Hanna igen. 
Pontus, Carro & Ellie stannade enda till söndagen. Såå mys att få spendera tid med alla mina älskade syskonbarn! <3 (och föräldrarna med såklart! Haha)

I söndags fick jag hem mitt älskade hjärta igen! 
Hade lovat henne att vi skulle bygga ihop allt hennes nya lego. Jo visst! Haha. Nattis hjälpte till de första tio minuterna, sedan satt jag själv med det resten av kvällen. 




Hon var iallafall sååå nöjd med allt sitt nya lego. (Bäst för henne! Haha. Hade så jäkla ont i ryggen efter flera timmars legobyggande på golvet) 

I måndags fick vi tillbaka vår lille gosJack! <3



Vädret var underbart så spenderade ett par timmar utomhus. Angelica och barnen kom bort hit och busade här ute. 

I tisdags var inte vädret lika bra så vi höll oss inne. På kvällen kom Therese hit eftersom hon skulle hämta Jack på onsdagen men inte ville köra den långs sträckan två gånger under samma dag.
Så blev kvällsmat och film innan vi också sa godnatt. Så mysigt att få ha lite systertid. <3 verkligen saknat henne!! 


Igår blev det lite frulle och fixande innan vi följde med Therese & Jack till Gislaved. Lämnade av lite grejer hos de, var på Apoteket och sedan blev vi bjudna på fika hemma hos Jacks farmor  & farfar innan det var dags att åka tillbaka. 
Tråkigt att säga hejdå till både Jack & Therese. Men gjorde mindre ont när man vet att det inte dröjer så länge tills vi faktiskt kan ses igen. <3 
Resten av gårdagen spenderade vi utomhus i solen.


Vid halv fem var det dags att bege sig bort till gympan. 


Jag & Hanna hade tänkt att gå ut och gå under tiden. Men det är nog meningen att jag ska vara fet... Hahahah! Nattis vägrade vara med på gympan. Hon gick in en vända men kom utspringandes ledsen efter mindre än en minut.. Hon ville verkligen inte.. Så nu ger jag upp. Sa till henne att det inte blir mer gympa eller dans denna terminen. Funkar inte alls ju. Tråkigt nog. Men får försöka igen nästa termin. 
Hon har fått sån grym separationsångest.. Min lilla älskling! Inte alls likt min tuffa och självständiga tjej. Verkligen mammig nu för tiden <3
Vi gick iallafall hem istället. Blev mat, bad & mys innan hon slocknade i sin egen säng. <3 
Bytte färg på naglarna igår med. Köpte ett nytt lack i Ullared som jag ville testa. Var himla tjusigt! 


Idag efter frukosten gick vi bort till dagis så hon fick leka av sig lite när de andra barnen var ute. 


(Går magsjuka där nu igen, så jag som har förmånen att inte behöva ha henne där valde att ha henne hemma istället) Hade tänkt ha henne där ett par timmar annars så jag kunde fått lite plugg gjort, men jag får ta det någon kväll istället. 
Vädret har iallafall varit ännu underbarare idag. Har suttit utan jacka större delen av dagen. Är ju rätt vindstilla på min altan så alltid varmare där än om man går ut. 
Gullan fick ett ryck i förmiddags och började plocka ut grejerna från min altan så att vi skulle vårstäda den. Sagt och gjort! Jag putsade även fönsterna. Wooow! Kan se ut igen. Hahaha. 



Idag har Pierre och Sandra varit här på kaffe och fika. Vid femsnåret gick vi in då det började bli lite kyligare ute. 
Nattis höll Sandra gisslan inne på sitt rum. Hahah. 
De stannade även på middag och Bella kom förbi och käkade och sa hej också innan hon skulle tillbaka till Jönköping. Kul att hinna se henne lite iallafall <3 

Efter de hade åkt så blev det filmmys med Nattis innan hon skulle sova. (I sin egen säng inatt igen, det ni! Hahah)
Jag ska föna håret nu eftersom jag duschade för en stund sedan. 
Sedan blir det natten för mig med. 

Puuuh! Ska börja uppdatera bättre så jag slipper dessa megainläggen.. Haha!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

camillalorentzon

' när tankar blir till ord. '

RSS 2.0