Nightwork ..

Skulle egentligen ha jobbat imorgon eftermiddag och natt på fredag. Men nu blir det natten idag och på fredag istället. Gött det! Både pengamässigt och för att det ska vara fint väder imorgon. Då kan jag njuta av vädret imorgon. Jobba på min bränna lite, höhö.. 

Ska ju även jobba natt hela sommaren förutom 9-19 juli då jag har bett om ledigt. Skönt att iallafall få en hel vecka ledigt med Nattis så man kan hitta på lite roligheter. Och nattjobb innebär även fler lediga dagar. Så även om jag jobbar heltid så har jag ändå många lediga dagar. Förra sommaren blev ju väldans bra trots att jag jobbade mer än heltid. Så denna sommaren ska nog minsann bli ännu bättre! 

Sååå, hur mår jag nu då? 
Jodå, faktiskt helt okej! Jag tycker det är skönt att vara ensam igen. Jag njuter av mitt eget sällskap så att säga.. Haha. 
Det var några tuffa månader vid årsskiftet. Det ena fyllde på med det andra.
Eftersom min blogg numera är låst så vågar jag även skriva lite mer. Och ni som kan läsa detta vet ju redan om vad som har hänt.
Incidenten under halloween tar inte upp mina tankar längre. Jag vet att det inte finns ett skit jag kan göra åt det. Jag vet att jag aldrig kommer få veta exakt vad som hände med mig eller vem/vilka som var inblandade. 
Den händelsen har ju dock resulterat i att jag inte har vågat/velat gå ut. Och det börjar sakta men säkert släppa. Jag ÄLSKAR ju att gå ut och dansa. Så mitt mål är att försöka gå på Siggespremiären. Dock endast med ciderintag och inte köpa något när jag är där. Ju längre jag drar ut på det desto svårare kommer det att bli. 
Men jag tror nog även att jag kommer vara mer försiktig hädanefter. Det kommer nog alltid ligga och gnaga i bakhuvudet. Har faktiskt inte varit onykter sedan det hände heller. Och jag har faktiskt haft det bra ändå. 

Händelsen med mordförsöket ligger inte heller och gnager i huvudet längre. Mer än att jag har blivit mer paranoid. Hör jag en smäll så får jag hjärtklappningar direkt och tror att någon blir skjuten typ. 
Men iofs har jag ju alltid varit lite paranoid, men blivit mer kroppsligt nu. Alltså typ som hjärtklappningarna kan komma av ett ljud bara. 
Men men, det försvinner väl så småningom det med. 

Sist men absolut inte minst så var det ju Chelseasituationen som gjorde att jag mådde dåligt också. Jag kan faktiskt ärligt säga att sedan den dagen hon fick sitt nya hjärta så har jag bara börjat må bättre och bättre. Det var precis som att alla jobbiga kvällar och tankar försvann tillsammans med hennes förra mående. 
Så hela situationen med Chelsea hade nog större påverkan på mitt mående än vad jag visste själv. 
Blir så jävla varm i kroppen när man ser hur lycklig, pigg, glad, trygg och välmående hon är nu! Även om hennes resa är långt ifrån slut, så ska det förhoppningsvis bara gå åt det bättre nu framöver. LÄNGTAR IHJÄL MIG  tills den dagen då man kan börja träffas och ses precis som förr. Jag & Therese (och barnen) sågs väldigt mycket spontant förr. Hon kunde ringa och säga att hon hade tråkigt, och vips så var de här och umgicks istället. Hade jag en lång rast i skolan så vips, var jag där och hälsade på. Nu går jag visserligen inte i skolan längre. Men ändå, bara att få träffas när och hur man vill ska bli så oerhört härligt! För jag saknar faktiskt henne mest! Min syster som jag faktiskt har umgåtts med mycket både innan vi fick barn och efter. <3 

Nu är jag förresten även klar med min samhällskurs, så jäkla gött! Den har faktiskt varit svår. Har fått kämpa med den.. Hahah. Och ni som vet hur mitt pluggande annars funkar vet att jag faktiskt inte brukar behöva anstränga mig så mycket annars. Men denna kursen har varit kämpig. Och jag lyckades höja mitt betyg från ett E till ett D genom min muntliga examination.
Trodde denna kursen skulle bli min första kurs med ett E. Men lyckades få ett D, så än så länge har jag högre betyg än ett E i allt. 
Gött att man har ett bra läshuvud. Kommer ju komma till fördel när jag ska få in alla körkortsteori. 

På tal om körkort så har ju pappa skaffat automat. Så har varit lite down på grund av det sista veckorna. Vill verkligen ha mitt körkort liksom! 
Men ringde en körskola i Gvd i måndags och han jag ska ha var SKITTREVLIG och rolig. Även mån om att man inte ska betala mer än vad man behöver. Så det låter ju lovande. Ska iallafall ha en testlektion med honom och pappa på måndag. För enligt honom så ska jag fortsätta köra med pappa även om han har automat. Han menade på att det är så mycket annat jag kan öva på med automat. T.ex. Trafikvana. Så nu är jag taggad för att ta mitt körkort igen! 
Jag SKA ha det där jäkla körkortet snart. Kanske inte innan sommaren som först var min plan, men iallafall strax efter eller under. 
Längtar till den dagen då jag har det i min hand. Är jag sugen på Ullared? Ja då åker jag till Ullared.
Behöver jag handla lite mer? Ja då åker jag och handlar.
Vill jag åka och hälsa på någon? Ja då gör jag det! 
Ska bli så skönt att inte behöva vara beroende av andra (allra helst pappa) hela tiden.
Men åh vad han ska ha tack min underbara fina pappa! För allt han gör/har gjort för mig! <3

Nae, nu ska jag göra lite nytta här hemma. Haj så länge!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

camillalorentzon

' när tankar blir till ord. '

RSS 2.0