Veckan ..

I tisdags var det skola först, sedan hem och träffa Angelica, Abra och Caspian. Var så fint väder så vi var ute och tjötade/lekte. Sedan kom Johanna och även Ida anslöt lite senare. Mys!! 



I onsdags var vi på studiebesök hela dagen i Värnamo med klassen. Förmiddagen spenderades på bårhuset, lite halv creepy att gå igenom kylrummet. Men väldigt lärorikt och killen som jobbade där var rolig att lyssna på. Sedan käkade vi lunch på donken innan vi begav oss till fonus där nästa studiebesök väntade. Jättehärlig kvinna som hade oss där, mycket skratt men även allvar. Har börjat tänka mycket på döden och vad som sker med oss efter den sedan jag började min utbildning. Jag har bestämt precis vad som ska göras med min kropp, färg på kista, gravsten, färg på blommor på begravningen, organdonation osv. Förhoppningsvis sker inte detta förrän jag är en gammal tant som dör av naturlig anledning. 


Torsdagen var vi lediga, eller ja. Hemmastudie. Pratade med verksamhetsledaren på jobbet och jag är garanterad jobb i sommar, får även nattpassen. Så jag är supernöjd! Känns skönt att veta att man har en fast  sysselsättning i iallafall två månader efter man har gått klart skolan. 
På eftermiddagen var jag hos tandläkaren och tog bort mina stygn, nattis och Mathilda var med också eftersom jag lovade nattis att hon skulle få följa med. (Hon tycker det är skitkul att gå till tandläkaren, hoppas det håller i sig!) 


I fredags var det skola. Sen på eftermiddagen kom Bella och hennes pojkvän förbi en stund och tjötade. Kvällen spenderade jag med min älskade dotter, riktig myskväll bara jag & hon. <3 


Igår tog vi det lugnt, vilade en stund på eftermiddagen eftersom jag jobbade inatt. Vid sju åkte nattis till Robbin som hade henne över natten och tills jag hade vaknat idag. 
Natten gick fort och det är alltid lika roligt att gå dit. Älskar även känslan av att kunna göra de boende glada, få förtroende eller bara trösta. Detta är ett yrke som oftast gör en varm i hjärtat! 


Slutade vid sju imorse, somnade rätt fort efter att jag kommit hem. Sov till halv två sen. Nattis kom hem rätt fort efter det, sen tog det inte jättelång tid innan vi följde med pappa och mamma till Bor för att hälsa på kära syster med familj. Sen blev det såklart ett par cheeseburgare på hemvägen, omnomnom! 


Hjärtat har sovit sedan halv åtta och jag har legat sovredo i en timma. Så ska snart lägga ifrån mig mobilen så jag kan sova jag med. Imorgon påbörjas ännu en skolvecka, går fort tills vi är klara nu. Heja!  



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

camillalorentzon

' när tankar blir till ord. '

RSS 2.0