Surviving ..

Så har några dagar passerat och jag har mått hyfsat bra. 

Torsdagen var jag nere på vc för att jag var orolig över en sak. Där bröt jag ihop och fick hjälp med vad jag ska göra. Kommer kontakta kurator i Värnamo imorgon då kuratorn här i Smålandsstenar rekommenderade mig att gå där istället. Cornelia kom hit på eftermiddagen och umgicks, åt god mat och pratade massor. <3
I fredags ringde jag fler jobbiga samtal som slutade med ännu ett breakdown.. 
Men nu slipper jag gå med dåligt samvete över vissa situationer iallafall. Så var "skönt" att berätta för den personen. 
På eftermiddagen gjorde jag & Nattis ett pepparkakshus. Eller ja, vi försökte iallafall.. Höhö.
På kvällen kom Ida hit. Vi åt kinamat och kollade på Idolfinalen. OCH LISA VANN!!!! wiho!!! Jag röstade faktiskt några gånger till och med. Första gången i mitt liv jag röstar på något sånt. 
Supermysig kväll iallafall <3 
I lördags åkte vi till systeryster i Bor för vårat årliga julbak. Var väl mest jag & hon som bakade, men ungarna kom någon gång då och då och hjälpte till. 
På kvällen kom Becka & Janina hit i ett par timmar. Så även den kvällen hade jag sällskap. Nattis höll dock Janina tillfångatagen inne på hennes rum. Hahah. 


Igår var vi hemma och tog det lugnt. Adventsfikade lite av det vi julbakat i lördags. Sen kom Jenny upp och hälsade på en stund på kvällen. 
Så har haft sällskap i flera kvällar, vilket är braaa! Då slipper jag tänka så mycket. 

Idag har jag & Gullan varit i Värnamo. Hade tid på sjukhuset en kvart efter varandra så vi tog sällskap både dit och hem. Nattis fick vara på dagis så länge, inget kul för henne att följa med till sjukhuset. Jag var där för att kolla upp mina märken jag har på benen/fötterna. Har haft de till och från sedan jag gick i femman. De kunde dock inte sätta någon diagnos när jag var yngre. Men idag verkade läkaren veta vad det är jag har. Är det det hon trodde så är det en ofarlig hudsjukdom som man tyvärr inte kan behandla.. Men den har ju försvunnit innan så hoppas den gör det snart igen. De tog ett prov från huden för att skicka på analys eller vad det nu var. Så nu har jag ett hål rätt in i benet. Haha. Fick även utskrivet en stark kortisonsalva som jag ska prova att smörja in märkena med i några veckor för att se om något händer med dem. 


Sedan hem och hämta cykeljäklen som fick punktering förra veckan. Så har fått den lagad och nytt däck nu. Fan lagt ut över 1000:- på den detta året. Så nu får den fan ta och hålla ett tag. 
Handlade på vägen hem också innan jag hämtade Nattis som var hos Angelica. Hon var snäll och hämtade Nattis så att jag kunde handla på vägen hem. Stannade där på en kopp kaffe och tjötade lite. 

Nu är det snart big brother så jag ska passa på att ringa malin innan det börjar. Ciao. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

camillalorentzon

' när tankar blir till ord. '

RSS 2.0