längtan efter jul ..

Tjenixen!
Var några veckor sedan sist nu. (igen) höhö.
Har varit skola, tandläkare, höstlov, plugg och så klart umgås med mitt lilla hjärta.
Har haft henne i två veckor nu, helt underbart! (Även om hon är inne i en väldig trotsperiod nu.)
Förra veckan hade jag höstlov, så då passade vi på att träffa vänner, familj och bara mysa. Så klart en del plugg också, man går ju inte tomhänt hem från skolan över ett lov. Haha.
Halloweenhelgen spenderades hos Robert, Sandra & Ryan i Värnamo. Fredagen bakades det och kollade på idol. Lördagen var vi iväg och badade i badhuset och sedan vankades det halloweenfest med de flesta syskonen/familjer. Supermysigt! Ungarna verkade väldigt nöjda med kvällen och det är huvudsaken. <3
Denna veckan har vi haft prov, första gången jag verkligen inte är säker på att det gick bra. Så får jag ett godkänt på detta provet är jag överlycklig. Fick även veta resultatet på mitt psykologiprov denna veckan. Jag fick ett B! Snacka om att jag blev nöjd. Nog för att jag visste att jag hade förstått de olika perspektiven, men att få ett B trodde jag faktiskt inte jag skulle få.

Idag har jag storstädat här hemma. Moppat golv och hela kitet. Nattis satt dock i fyra timmar inne på rummet och sa !jag städar nu", konstigt nog var det lika stökigt varje gång jag tittade in där. Haha.
Förra veckan var hon superduktig och städade sitt rum själv- (för första gången ska kanske tilläggas) Så hon kan ju, idag hade hon helt enkelt bara bestämt sig för att hon inte ville.
En personal på dagis sa till mig nu i veckan att jag måste börja bli lite mer bestämd mot henne. Jag ska väl erkänna att jag inte är den hårdaste som finns. Och jag vet om att jag måste börja bli lite mer "tuff" när det gäller att dalta med henne. Inte bara för min skull, utan mest för hennes. Kommer absolut bli tufft med tanke på att hon är inne i sin trotsperiod nu då i princip allt är nej och tykiga kommentarer. Men det är en fight vi får ta då. Haha!
Nova var här ett par timmar innan och lekte med Nattis.
Nu ikväll har hon varit supermysig! Vi kollade på dumma mej 2, badade skumbad med tända ljus och sedan lite mer mys i soffan innan hon självmant gick och la sig. <3

Imorgon kommer Pierre & Sandra hit och fikar, ska bli ruuuligt då Pierre faktiskt är en av de få killar jag verkligen har haft som en av mina närmsta vänner, min lilla tjejvän. Haha!
Även farsdag imorgon, har erbjudit pappa att bjuda på mat imorgon men får väl se om han orkar. Haha.

Nu i veckan ska Nattis till Robbin & Hanna. På onsdagen tror jag. Behöver dock bara vara utan henne en dag eftersom hon ska till bvc på torsdag så jag hämtar henne på dagis då och går ner med henne dit. Ska nog allt passa på att ta en mysfika på göstas också innan jag lämnar tillbaka henne till sin pappa.
 
Ska säga till att jag kan jobba den helgen med, så med lite tur så kanske jag har lite tidsfördriv där.
Och på tal om jobb, Hagagården ska inte läggas ner. Glad? Jaaaa!!! Nu när jag har jobbat där till och från det senaste halvåret så har jag verkligen känt att det är på en sådan arbetsplats jag vill jobba. Fina arbetskollegor, mysigt ställe med precis lagom många boende. Vill hellre jobba på ett lite mindre ställe så man kan lära känna alla som bor där. Att få jobb där efter att jag har gått klart min utbildning hade faktiskt varit helt underbart! Jag kan verkligen se mig jobba där i en livstid. Sååå mycket trivs jag där!
 
Haha, har inte ens kommit till min rubrik ännu. Juuuuulen!
Jag både längtar något fruiktansvärt men ändå inte.
Jag längtar eftersom jag har köpt sååå mycket nya julsaker detta året. Jag har blivit helt tossig när det gäller julsaker. Alla små möss, tomtar och lyktor är ju sååå mysiga så jag bara måste ha dem. Jag vill julpynta nuuuu!!
Kommer stortrivs här hemma när lägenheten är julpyntad och snön ligger fint (INGEN SLASK) där ute.
Det fetaste minuset för detta året är dock att jag inte får ha mitt älskade hjärta på julafton mer än förmiddagen. Mitt hjärta brister! Första julen utan henne. Och visst, hon har varit borta de andra åren på förmiddagen men då har vi liksom aldrig firat på något speciellt sätt ändå. Det är på eftermiddagen/kvällen allt händer i vår familj så att behöva vara utan henne då kommer kännas hemskt! Julafton är barnens dag och jag kommer sitta utan mitt. </3 Har iallafall en snäll syster som låter mig invadera dem, så helt ensam blir jag inte. Mina älskade päron ska också dit så jag ska nog inte sitta helt knäckt iallafall..
Får iallafall låna hjärtat på juldagen några timmar då vi ska fira alla syskonen/familjet/päronen.
Har även planerat att fira nyår några av syskonen, maaassa familytime detta året. <3 Fler får barn och fler uppskattar de mysiga lugna kvällarna som faktiskt görs roliga för barnens skull. <3
 
Nahä, nu orkar jag inte skriva mer för tillfället. Mer än att jag är rödhårig nu och provade att bygga egna naglar på mig själv igår. Haj! Hahaha



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

camillalorentzon

' när tankar blir till ord. '

RSS 2.0