mammas tjucke ..

Halloj! *dammar av litegrann..*

Var ju ett jäkla tag sedan jag skrev sist nu. :P
Orkar inte dra allt som hänt sen sist, inget jätteviktigt som hänt i Nattis utveckling, kryper inte ännu, inga tänder och har inte sagt fler nya ord. :)

Idag var sista gången vi var på mammagruppen. (fast inte sista gången vi ses eftersom vi ska iväg på en resa till Falkenberg från måndag-torsdag med gruppen)
Kommer faktiskt sakna det där med att ha det planerat varje onsdag förmiddag..
Nåja. Efter mammagruppen blev det bvc.
Nuvarande längd: 65 cm.
Nuvarande vikt: 8500 gram.
Haha, hon är verkligen en liten tjockis min tjej. :D Ligger två streck över längden på sin vikt. :P
Men sen går dom ju ner när dom börjar krypa/gå med. :)
Fast tjocka barn är söta barn, när det inte går till överdrift iofs och dom är äldre. :)

Runt fyra gick vi bort till Hanna & Robbin där det bjöds på lasagne, hemmagjord dessutom. Riktigt god var den! :)
Sen spelade vi lite kort också innan vi gick hem. :)

Har nu fått ett ryck att sluta med colan & godis/glass/chips.
Vägde mig hos mamma&pappa för någon dag sedan och jag har gått upp 4 kg!! :O
Därav denna idén. Sa att om jag kommer över den tiotalslinjen så skulle jag sluta med det och nu ligger jag 3 kg över den linjen. Så nu blir det skärpning och förhoppningsvis mer promenader. :)
Allt har ju satt sig på magen dessutom, det ogillas skarpt! Den är redan bullig nog efter graviditeten. :P

En positiv sak är ju iallafall att jag har lyckats bli väldigt brun! :D Fått jättemånga kommentarer om att jag är så brun & fin. :D


Som sagt, Nattis utveckling har det inte hänt mycket i. Mer än att hon babblar på som en galning (inget man förstår) och sitter numera gärna på golvet med massa leksaker och leker. :) Nu behöver jag inte vara rädd att hon ramlar och slår sig heller, hon är jättestabil och skulle hon ramla så tar hon emot med händerna själv nu. :)
Hon börjar bli stor min lilla flicka. 8 månader blev hon igår, tiden går waay to fast!
Det som är roligast är att se hennes personlighet träda fram mer & mer, hon är glad 95 % av dagen, bara massa babbel och skratt. :D Dom få gångerna hon är sur är hon antingen hungrig, trött eller har bajsat. Så hennes humör går absolut inte att klaga på! :) Nyfiken, busig & mysig. :) Hon kramas tillbaka när man kramar henne, pussar tillbaka. :) Helt underbart!! <3


Mommy loves you more than words can ever describe!
You're a star and you shine brightest of them all. <3
You and me against the world!

101014 - kärlek!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

camillalorentzon

' när tankar blir till ord. '

RSS 2.0